۱۳۸۷ خرداد ۲, پنجشنبه

در دو سوی کرخه






در سفری به خوزستان و جنوب ایلام همین اواخر بطور اتفاقی و به عنوان کسی که باید مشاوره دهد تا خدای ناکرده آثار باستانی صدمه ای نبیند به اثر مهمی برخوردم که برای من که مدعی هستم در سال های 1374 تا 1376 در شمال خوزستان کار کرده بسیار آموزنده و عجیب بود. در مسیر دهلران روی پلی که از کرخه می گذرد توقف کردیم. به شمال که نگاه می کردم. پایه هایی را دیدم بسوی آن رفتم با شکفت زدگی فکر می کنید چه دیدم. این بازدید را با شما سهیم می شوم امیدوارم کسی باشد که به میراث فرهنگی خوزستان دسترسی داشته باشد و یادآوری کند که تنها قلعه شوش و واگذاری آن نیست این آثار هم هستند. آنچه می نوسیم از سر دلسوزی است و هر کمکی از دستم برآید انجام می دهم. امیدوارم این اثر مهم که آن را من غیر متخصص در این دوره پل-بند می خوانم ثبت شده باشد و لودر آن نزدیکی قصد صد متر آن طرف تر را نکند و امیدوارم تیرهای برق را بخاطر همطرازی با دیگر تیرها هم که شده از روی پل جابجا کنند. کاشکی قدر آنچه را داریم بدانیم کاشکی: به قول عیسی مسیح در استانه مصلوب شدن "کاشکی این مردم بدانند با خود چه می کنند"


هیچ نظری موجود نیست: